PÅSKLOV!!

JAAA!!! Äntligen! Nu är påsklovet igång :D Vad ska ni göra på lovet? Själv så ska jag vara hemma och vara med kompisar och kanske göra om mitt rum :) Skulle kanske åka till Barcelona eller London men det blev inte av.
Idag har jag gjort en kladdkaka så tänkte ge er detta grymma recept till världens godaste kladdkaka! :D

INGREDIENSER:

2 ägg

2.5 dl socker
                                         

4 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

100 g smör

1 dl mjöl

1/2 tsk socker

Först så sätter du ugnen på 175 grader och om du vill så kan du smälta smöret i en kastrull men jag brukar oftast vara så lat och ta det i mikron ;) Vispa sedan ägg och socker tills det blir poröst och efter du har gjort det lägger du bara till alla andra ingredienser men blanda försiktigt för annars blir kladdkakan torr. Hälls sedan ner smeten i en brödad form. Grädda dden ungefär i 15-20 minuter beroende på hur kladdig du vill ha den :)
+ det kan vara gott om man trycker ner marsmellowhs (stavning :S) i den innan man sätter i den i ungnen ^^

Så här har ni mitt grymma recept till världens godaste kaddkaka :D Ha ett bra påsklov nu!!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0